Het grootste kennisfestival van nederland

Een goed programma maken is relatief makkelijk… volle zalen is de uitdaging

Misschien herkenbaar. Je verliest je helemaal in een geweldig programma. En het moet natuurlijk wel helemaal af zijn voordat je naar buiten treedt. En uiteindelijk begin je veel te laat aan een goede website en de communicatie met potentiële deelnemers. Gek genoeg maken we dat hartstikke vaak mee.
Dus zorg in je project organisaties altijd ook voor een team wat zich bezighoudt met deze communicatie. Begin er echt vroeg mee want het is altijd meer werk dan je van tevoren bedenkt voordat de vormgeving klaar is en er een goede website staat. En belangrijk: zorg bij de eerste communicatie voor een website met alvast de eerste sprekers die bekend zijn. En waar je je aan kan melden of op z’n minst kan aangeven dat je graag op de hoogte gehouden wilt worden. Want vaak staan we te popelen om over mooie plannen te vertellen. In een mailing, op LinkedIn of andere social media. Weggegooide communicatie wat ons betreft, als er nog geen plek is om naar toe te verwijzen. Een website waar in ieder geval al wat eerste informatie staat. Want er moet wat te klikken zijn en minstens net zo belangrijk…als iemand klikt moet ‘ie niet teleurgesteld raken. Want hoe leuk het ook is om je plannen direct te delen, en hoe goed dat soms ook is omdat er over praten betekent dat je ook niet meer terug kunt, het is jammer een boodschap te verspillen als mensen geen extra informatie kunnen krijgen of bij voorkeur…zich al kunnen aanmelden. De lancering van de website betekent natuurlijk niet dat het hele programma bekend is natuurlijk. Als de sfeer en vorm maar direct helder is en de eerste headliners bekend zijn is dat genoeg. Zo doen muziekfestivals dat natuurlijk ook. En zo creëer je voor jezelf nog veel extra communicatiemomenten als er weer een mooie nieuwe spreker bekend is.

Meer inspiratie