Het grootste kennisfestival van nederland

Je eigen event
Het Kennisfestival-idee dat we 7 jaar geleden bedachten slaat aan. Gelukkig. Mensen weten de weg naar onze 2 Kennisfestivals te vinden. Maar net zo leuk… we worden ook vaak gevraagd door organisaties die een eigen kennis-event willen. Om mee te helpen organiseren. Voor medewerkers, relaties of opdrachtgevers. Online, offline of hybride. Met onze opgebouwde kennis en ervaring en een eigen technisch platform kunnen we op allerlei manieren helpen en snel schakelen. Ook iets voor jouw organisatie? Lees snel verder.
Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden. En ook allerlei tussenvormen zijn mogelijk.
Live kennisfestival
Super dat het weer kan. Evenementen waarop we behalve kennis en inspiratie opdoen, elkaar ook weer kunnen ontmoeten. We helpen bij het zoeken van een locatie, opbouw van een heus festivalterrein met bijbehorende techniek, vergunningen, vormgeving, aankleding, een programma, de website met een blokkenschema en aanmeldsysteem, facturering en natuurlijk de communicatie om deelnemers te werven. Hoeft niet allemaal, we kunnen ook helpen bij 1 van de onderdelen.
Online festival
De afgelopen periode hebben we wel geleerd dat online ook leuk kan zijn. Een efficiënt soms. We organiseerden heel veel online kennisfestivals. En delen graag onze kennis daarover. Lees de blogs. We creëerden inmiddels een eigen online platform waar je gebruik van kunt maken. Zorgen voor een goede afwisselden programmering en natuurlijk veel keuze voor de bezoekers en goede techniek. Je zult zien dat het kan.

‘Het was een groot feest, heel bijzonder om in een eigen thuisbubbel te zitten wetende dat 700 man dat ook doet. en dan toch zó verbonden voelen. ik ben er nog steeds van onder de indruk.’
Jitske Kramer over online variant van Het Nationaal Deep Democracy Event

‘We hoorden van de collega’s van de gemeente Den Haag over hun online kennisfestival en de samenwerking met Rudie en Kornelis. En ja, waarom het wiel twee keer uitvinden?’
Leila van Zaal, gemeente Den Helder

‘We waren op zoek naar full service.’
Rudmer de Vries van de gemeente Den Haag

‘Het grootste compliment? Dat het vanzelfsprekend leek dat er een volgend festival komt en dat het college daar zelf om vroeg.’
Nicole Waanders van de gemeente Assen

Wat nodig is? Lef, daad- kracht, budget en tijd
Rudmer de Vries van de gemeente Den Haag
Hybride Festivals
De toekomst? Deelnemers kunnen kiezen. Live erbij zijn of thuis meekijken. Of een combinatie van beiden. Het platform is er klaar voor. Ook om dingen terug te kijken. Een als klap op de vuurpijl hebben we ook nog eens 50 masterclasses online klaar staan voor extra verdieping als je dat zou willen.
Klik hier voor het online magazine dat we maakten over veel van onze evenementen.

Een Hybride festival is, wat ons betreft, geen online event waar ook publiek bij is. En dus ook geen live event, dat ook wordt gelivestreamd. Dat zou meer dan één stap terug zijn. Het is een festival dat zowel live is als online: ONLIVE
Rudie en Kornelis

Wist wel dat het professioneel zijn zijn, maar zo?
Leila van Zaal, gemeente Den Helder
‘Inhoudelijk is een mooie mix gezocht van inhoud en plezier. Meteen pubquiz eb een bingo, maar ook veel goede verhalen. Van externe topsprekers, maar vooral ook door het inzetten van alle talenten en kennis van eigen collega’s van de gemeente. Zodat het echt eigen werd. De uitdaging daarbij was nog wel om een programma met voor elk wat wils te maken. Dus niet alleen leuk en interessant voor collega’s op kantoor, maar ook voor de collega’s die buiten werken bijvoorbeeld.’
Nicole Waanders van de gemeente Assen
Gebruik van ons festivalterrein
Wil je echt iets gaafs? Denk dan eens aan het terrein dat wij 2x per jaar opbouwen voor onze eigen Kennisfestivals. Zou dat niet leuk zijn. Om dat te gebruiken voor jouw eigen medewerkers en of relatie evenement? Voordeel is natuurlijk dat we veel kosten kunnen delen en samen een heel gaaf festivalterrein kunnen opbouwen. We denken dat er 2 opties zijn:
- Op een andere dag voor een geheel eigen festival
- ‘s Morgens voorafgaand aan ons kennisfestival zodat jullie bezoekers ‘s middags ook naar ons festival kunnen.
De 10 stappen om te komen tot een goed online event:
- Starten met een zogenaamde foldersessie, waarin we de festivalnaam, stijl en vormgeefrichting bepalen
- Een eigen technisch platform maken op maat in look & feel van jouw festival.
- Samen zorgen we voor een gaaf programma en de goede content op de website.
- Lanceren website met een mooi programma, blokkenschema, prikbord, boekenmarkt of andere zaken die belangrijk zijn.
- Uiteraard inclusief aanmeldmodule/facturatiemodule en reserveringmogelijkheid
- Eventueel ondersteunen we in marketing en promotie.
- Bouwen van alle technische faciliteiten die nodig zijn voor perfecte vastlegging van het event.
- Creëren van een mooi podium/studio met alle technische faciliteiten bij jou op locatie om op de dag zelf te zorgen we voor mooie vastlegging.
- Uiteraard is er een helpdesk voor vragen van de online deelnemers.
- En zorgen we tijdens het hele traject voor veilig dataverkeer.
- Achteraf zorgen we voor montage van alle sessies zodat ze terug gekeken kunnen worden op het online platform.
- Maken van een mooie aftermovie.
Foldersessie
We starten een samenwerking eigenlijk altijd met een foldersessie. Folder? Klinkt dat niet wat ouderwets/ja, nou ja… we maken niet echt een folder, maar gaan met elkaar (max 1,5 uur) aan de slag met de vraag ‘als er een folder zou zijn van jouw festival, wat zou er dan in staan? En niet onbelangrijk er kan een flinke groep aan meedoen waardoor je direct veel betrokkenheid organiseert. Zo denken we samen na over een thema, een naam, een sfeer, kleuren misschien en de eerste namen voor het programma. Natuurlijk bedenken we hoeveel podia er moeten zijn. En wat komt er straks terug in de evaluatie? Weten we gelijk hoe hoog de lat ligt.
Neem snel contact met ons op.
We denken graag mee.
Eigen online platform
We creëren een online omgeving waarin het online en het fysieke festival worden verweven. Basis hiervoor is ons eigen technisch platform dat we hebben gebouwd. Of je nu deelneemt aan het fysieke event, online wilt deelnemen of kiest voor een mix. Je komt allemaal op dezelfde online omgeving. Waar je het programma kan vinden. Het blokkenschema ziet en waar je je aan kan melden voor het festival. Uiteraard is de vormgeving van de online omgeving helemaal in de gewenste (festival)huisstijl.
De deelnemer kiest dus zelf op welke manier hij of zij wil deelnemen. Na aanmelden krijgt een deelnemer automatisch een factuur als dat van toepassing is en toegang tot het programma op basis van het gekozen ticket. Dit is allemaal geïntegreerd in de online omgeving. Tijdens het aanmelden maakt elke deelnemer een eigen account aan. Vervolgens kunnen deelnemers hun eigen programma samenstellen uit het festival. De reserveringsmodule maakt onderdeel uit van het technisch platform.
Sprekers kunnen via een handig invulformulier zelf hun sessie tekst en foto(‘s)invoeren. Het blokkenschema wordt automatisch gegenereerd en is als pdf te printen
Met het account hebben deelnemers op de festivaldag zelf online toegang tot de sessies en programmaonderdelen (van hun keuze) en daarnaast kunnen alle deelnemers via het eigen account opgenomen sessies terugkijken op hun eigen gekozen moment