Lean

Verbeteren naar beter

Het creëren van klantwaarde, begint bij jou. Heb jij namelijk wel voldoende tijd om echt bezig te zijn met wat de klant wilt? Heb jij de tijd, middelen en mogelijkheden om echt het gesprek aan te gaan en goed te luisteren? Nog te vaak is het antwoord nee.

We worden geleefd door routines, onze eigen vertrouwde werkwijze en we spenderen te veel tijd aan niet-waarde toevoegende bedrijfsprocessen. De klant is daar de dupe van. Het is voor organisaties belangrijker dan ooit om te zorgen dat alle bedrijfsprocessen zo zijn ingericht dat ze maximale waarde creëren voor de klant. Hoe minder niet-waarde toevoegende werk je hebt, hoe meer tijd je kan besteden aan klantcontact

De filosofie van Lean is verbeteren naar beter. Waarbij elke stap vooruit van waarde is, hoe klein deze stap ook is. In een interactieve omgeving bij het UPD podium, ga je aan de slag in een fictieve organisatie. Je gaat met een team opzoek naar de kleine stapjes om te verbeteren. Al lerende weg doe je Lean handvatten op, welke je gegarandeerd de volgende dag al kan toepassen in jouw werkomgeving.

Zo heb je meer tijd voor innovatie en het creëren van klantwaarde. Want waarom innoveren we eigenlijk?

‘Het is tijd voor innovatie.’, ‘Zonder innovatie zijn we nergens.’ en ‘We moeten blijven innoveren.’ Iedereen herkent deze oneliners vast wel. Je hoort ze regelmatig op de werkvloer, in directieteams en je kunt de TV niet aanzetten of er staat een goeroe te verkondigen dat organisaties moeten innoveren. Waar we nog te weinig aandacht aan besteden is, WAAROM we moeten innoveren? Als we vergeten waarom we het doen, wordt innovatie opeens een doel en daarmee doelloos.

Als we kijken naar het ‘waarom’ is er voor ons maar één correct antwoord: “Omdat de klant het vraagt”. De speed of change van de klantbehoefte gaat net zo snel als alle technologische ontwikkelingen. Inspelen op die veranderende klantbehoefte is voor veel organisaties noodzakelijk om bestaansrecht te houden. En daar vinden we het ‘waarom’ van innoveren. We innoveren om aansluiting te houden bij de klantvraag en optimale waarde voor de klant te creëren.

Optimale waardecreatie voor de klant? Dat klinkt bekend toch? Wanneer we de Lean filosofie afpellen komen we exact op die zin uit. Dus als we waarde creëren voor klanten door te innoveren, zijn we eigenlijk bezig met een deel van de Lean filosofie.

Wil je er graag bij zijn? Koop dan hier je ticket als individu of als groep.

Koop Tickets

Partners

Aftermovie Kennisfestivalweek

Word partner van Het Grootste Kennisfestival 2024 in Deventer

Naam

Interesse in een Eigen kennisfestival?

Neem contact op