Stefaan van Hooydonk

Nieuwsgierigheid: het geheime ingrediënt van succes

16:35 - 17:15 |

We zijn allemaal nieuwsgierig geboren, alleen om te ontdekken dat we er slechter in worden naarmate we ouder worden. Toch ervaren nieuwsgierige professionals snellere carrières, zijn ze beter in relaties, en zijn ze over het algemeen gelukkiger. In deze keynote zullen we onderzoeken waarom nieuwsgierigheid belangrijk is en wat je kunt doen om er beter in te worden.

De reden waarom nieuwsgierigheid afneemt naarmate we ouder worden, is omdat we vast komen te zitten in ons denken en routines en stoppen met het stellen van belangrijke vragen aan onze klanten, collega’s en onszelf.
Het hoeft niet zo te zijn. Nieuwsgierigheid is als een spier. Met opzettelijke focus kunnen we onze nieuwsgierigheid laten groeien en ons vermogen om boven onszelf uit te stijgen als individuen en professionals. Onderzoek heeft aangetoond dat nieuwsgierige professionals meer geld verdienen en sneller vooruitgang boeken in hun carrière, gelukkiger zijn in het leven en beter zijn in het onderhouden van relaties. Ze leren ook sneller, staan meer open voor verandering en profiteren van een dieper zelfbewustzijn. Ze stellen diepere, betere en meer vragen en zijn over het algemeen succesvoller. Ze zijn ook productiever en behalen meer resultaten.

In deze interactieve sessie zullen we verkennen wat we weten over nieuwsgierigheid, waarom het belangrijk is in ons professionele leven, en reflecteren op strategieën om er beter in te worden.

Biografie

Stefaan van Hooydonk is de oprichter van het Global Curiosity Institute en auteur van het bestverkochte boek: Pleidooi voor Nieuwsgierigheid op het Werk, Nieuwsgierig zijn als voorwaarde voor groei en success.

Na aanvankelijk werkzaam te zijn geweest in beleggingsadvies en het opzetten van executive education aan de China Europe International Business School (CEIBS) in China, bekleedde Van Hooydonk uitvoerende functies als Chief Learning Officer in Fortune 200-bedrijven (Nokia, Royal Philips, Cognizant, Saudi Aramco, Agfa, Flipkart). Hij heeft gewoond en gewerkt in België, Frankrijk, Hong Kong, China, Finland, Nederland, India, Saoedi-Arabië en het Verenigd Koninkrijk. Zijn laatste functie was die van Chief Learning Officer bij Cognizant, waar hij verantwoordelijk was voor leren en ontwikkeling voor meer dan 300.000 medewerkers wereldwijd.

Stefaan van Hooydonk doet onderzoek naar het onderwerp nieuwsgierigheid op de werkplek in bedrijven. Hij gelooft dat nieuwsgierige individuen nieuwsgierige omgevingen nodig hebben om te gedijen en dat vooral in tijden van onrust individuen en bedrijven bewuste nieuwsgierigheid moeten omarmen. Met behulp van een aantal door hem ontworpen diagnostische instrumenten verschaft hij inzicht in wat individuen en organisaties aanzet tot (of belemmert in) nieuwsgierig gedrag. Hij adviseert wereldwijde bedrijven en leiderschapsteams bij het opbouwen van een sterke nieuwsgierigheidsmentaliteit. Hij is een regelmatige spreker over de hele wereld over de kracht van nieuwsgierigheid om professionals, leiders, teams en organisaties te helpen.

Stefaan is dagelijks meditator, een marathonloper en vader van 4 kinderen. Samen met zijn partner, Jeltje Peletier – een succesvolle psycho- en yogatherapeut – runt hij een bescheiden permacultuurboerderij en is hij imker.

Wil je er graag bij zijn? Koop dan hier je ticket als individu of als groep.

Koop Tickets

Partners

Aftermovie Kennisfestivalweek

Word partner van Het Grootste Kennisfestival 2024 in Deventer

Naam

Interesse in een Eigen kennisfestival?

Neem contact op